Stiri Romania

Cutremur la varful serviciilor secrete! Generalul SRI Florian Coldea a fost suspendat! Care a fost motivul

In urma informatiilor aparute in spatiul public referitoare la domnul general-locotenent Florian Coldea si care au fost supuse unor verificari preliminare,  directorul SRI, domnul Eduard Hellvig, a dispus, conform procedurilor, constituirea unei comisii speciale de verificare a eventualelor incalcari ale legii sau deontologiei profesionale.

In acest sens, pana la finalizarea verificarilor, domnul general-locotenent Florian Coldea este pus la dispozitia Directorului, potrivit prevederilor legale, iar atributiile functiei de prim-adjunct al Serviciului Roman de Informatii vor fi preluate de catre Directorul SRI, domnul Eduard Hellvig, arata un comunicat al SRI.

“Sunt analizate toate circumstantele prezentate public, precum si documentele puse la dispozitie de general-locotenent Florian Coldea.
Precizam ca SRI a dezvoltat mecanisme interne de investigare a oricaror indicii cu privire la incalcari ale legii ori a cadrului normativ intern, pe baza unei metodologii si proceduri validate in timp. Structuri interne specializate si subordonate directorului institutiei intreprind, ori de cate ori situatia o impune, masuri complexe de verificare a informatiilor cu privire la posibile incalcari ale legii ori a ordinelor si regulamentelor militare si, ulterior, adopta masurile adecvate.

Institutia noastra apreciaza ca deosebit de important principiul legalitatii, care guverneaza intreaga activitate a Serviciului, ca fiind o garantie a respectarii drepturilor omului si a reputatiei cadrelor institutiei. Ne reafirmam determinarea de a mentine standardele de profesionalism pe care sunt construite aliantele din care SRI face parte alaturi de servicii partenere din state cu traditie si democratii consolidate.

Citeste si:  Premierul Mihai Tudose vrea vaccinare obligatorie: Unii parinti sunt iresponsabili! Suntem departe de lumea civilizata!

Reiteram faptul ca Serviciul Roman de Informatii isi indeplineste misiunile cu buna credinta, in interesul securitatii nationale si a cetatenilor romani”, se mai spune in comunicat.

Dezvaluirile lui Sebastian Ghita l-au suspendat pe Coldea

“La inceputul lui 2010 in debutul lunii februarie am fost impreuna cu familiile in Seychelles, doar noi. Era inainte de congresul PSD si am hotarat sa mergem intr-o vacanta, intr-o insula exotica. Am stat impreuna si se poate verifica usor. Am stat la Hilton Seychelles SPA. Dintr-o intamplare am gasit acasa pliantul de la hotel. Am stat 10 zile si imi aduc aminte ca il rugam sa-l ajute pe Ponta sa castige alegerile PSD, insa Coldea imi spunea ca Basescu nu-l vrea pe Ponta.  Diaconescu, Geoana, oricine, dar sa nu ajunga Ponta la PSD a fost mesajul.

Citeste si:  Klaus Iohannis a discutat cu Trump, Merkel si cu premierul Trudeau! Se preconizeaza un nou summit in format Bucuresti 9!

Dan Andronic de la EVZ poate sa confirme ca ne-am intersectat la intoarcere pe aeroportul din Istanbul. Atunci a stat de vorba la imbarcare in avion si cu mine si cu Coldea. Florian Coldea s-a speriat de Andronic si desi avea bilet la business s-a dus la clasa economic. Ii era  frica sa nu afle Basescu cu cine a fost in excursie”, a spus Sebastian Ghita.

Dupa dezvaluirile facute de Sebastian Ghita in noua inregistrare difuzata de Romania TV, jurnalistul Dan Andronic a confirmat pentru Evenimentul zilei intalnirea cu Florian Coldea pe aeroportul din Istanbul. Jurnalistul a mai afirmat ca lista cu pasageri poate fi usor verificata de autoritati.

”In privinta afirmatiilor lui Sebastian Ghita vreau sa fac urmatoarea precizare: confirm faptul ca, undeva, dupa alegerile din 2009, m-am intalnit cu prim-adjunctul SRI, Florian Coldea, pe aeroportul din Istanbul, la check-in.

Eu fusesem pentru cateva zile cu sotia si niste prieteni la Istanbul. El nu stiu de unde venea. Nu pot da mai multe detalii in privinta altor persoane, pentru ca la acel moment nu-l cunosteam pe Sebastian Ghita.

Citeste si:  Descoperire istorica in Sighisoara! Comoara gasita din greseala, despre care doar cateva persoane au stiut!

As putea sa-i intreb pe acei prieteni cu care am fost la Istanbul, numai ca, din punctul meu de vedere, cea mai simpla verificare se poate face luand lista de pasageri si vazand daca numele lui Sebastian Ghita, Florian Coldea si numele sotiilor lor apar acolo. Repet, m-am intalnit pe aeroportul din Istanbul, la o cursa Istanbul – Bucuresti, cu generalul Florian Coldea, pe care-l cunoscusem in anul 2009, cand am lucrat cu Traian Basescu in campania electorala. Nu-mi mai amintesc daca avionul era operat de Turkish Airlines sau Tarom. Nu stiu de unde venea generalul Coldea, nu mi-a precizat acest lucru si a fost o conversatie de doua-trei minute”, a declarat Dan Andronic pentru EVZ.

”Cautand prin mailuri am gasit biletele de avion si va pot spune ca e vorba de o cursa Tarom din februarie 2010. Nu vreau sa dau mai multe detalii pentru ca inteleg implicatiile unei asemenea declaratii, cu atat mai mult cu cat vorbim de o ancheta a Parchetului General sau de una interna a SRI”, a declarat jurnalistul Dan Andronic.